לפעמים אני יוצאת ממפגשים עם בני נוער ומרגישה שאנחנו במצב חירום חברתי. שחייבים לדבר עם הבנים שלנו – ומהר! אבל רוב הפעמים אני רואה את הרצון שלהם לדעת איך לעשות את הדברים נכון, בכבוד, בהסכמה, בנועם. כי באנו להנות! אז אני מבינה שהם מחפשים מישהו לדבר איתו על זה. לא סדנא חד פעמית, לא שיעור חינוך מיני עם כל הכיתה בבית הספר, משהו יותר קרוב, יותר אינטימי. מפגשים שבהם הם יוכלו לשמוע את החברים והחברות שלהם מדברים, מביעים דעה – קבוצת השווים, מפגש בנעורים.
הבנים שלנו יודעים מה טוב ומה רע. בכל זאת, הם בני 16-17 , השקענו והטמענו בהם את הערכים שאנחנו חושבים שעל פיהם הם צריכים לנהוג בעולם. אבל, לצד הערכים הטובים שקיבלו מאיתנו, קיים המידע שהם סופגים ורוכשים בכל מקום ובכל אתר כולל אתרים פורנוגרפיים הוא חלקי, מבלבל, מעוות ונותן תמונה חלקית בלבד על המושג זוגיות, מיניות, הנאה הדדית.
באחד המפגשים, נער שאל אותי: "עד מתי אני צריך לבקש הסכמה מנערה?"
הוא סיפר שהם ישבו ושתו משהו יחד, התנשקו, החליטו להמשיך אליו לחדר, ואז הוא הרגיש שהיא לא לגמרי "על זה". וזה הרגע שהוא התלבט מה עליו לעשות.
חלק מהנערים בקבוצה אמרו לו שאם היא קפואה או שיכורה אז סימן שהיא לא על זה, אבל היה נער אחד שאמר – "אני במצב כזה ממשיך!"
אלה המקומות בהם הנערים זקוקים להבהרה, להתכוונן מחדש, להיזכר למה הם נכנסו לסיטואציה הזו מלכתחילה – להנות! גם הם וגם בת הזוג שאיתם! לאף אחד מהם אין כוונה לפגוע או להכאיב, אבל הסיטואציה בקלות יכולה להתגלגל לשם.
איך נכין את הבן שלנו לסיטואציה כזו?
נשאל אותו - איזה גבר אתה רוצה להיות? אחד כזה שחשובה לו ההנאה של בת הזוג שלו? האם אתה רואה אותה כשותפה למגע המיני? האם חשוב לך ששניכם תיכנסו לסיטואציה מתוך רצון נלהב או רק כי זרמתם לתוכה וזה פשוט קרה?האם דברתם על אמצעי מניעה?
נדבר איתו על הערכים שלו כבן אדם, נוביל אותו לתת תשובה לעצמו, איך נכון עבורו כאדם לנהוג בסיטואציה מהסוג הזה?
התפקיד שלנו כהורים או כצוות חינוך הוא לתת כלים להתמודדות, להתלבטות, ללמוד לשאול שאלות, להטיל ספק, לחפש תשובות בתוכנו, לבחור נכון.
במהלך השיח הרגשתי שהאסימון ירד, שהנער הרגיש שזה לא היה נכון להמשיך את המגע המיני באותה סיטואציה.
Comments